CFMOTO TRT, ultima zi prin dune la Abu Dhabi Desert Challenge 2023

CFMOTO TRT, ultima zi prin dune la Abu Dhabi Desert Challenge 2023

03.03.2023

CFMOTO THUNDER RACING TEAM concureaza cu succes la a 32-a editie Abu Dhabi Desert Challenge. Evenimentul reprezenta a doua runda din Campionatul Mondial de Rally-Raid (W2RC) si a debutat pe 25 februarie. Etapa finala a provocarii prin desert are loc pe 3 martie. 

Vehiculele 4x4 CFMOTO au obtinut performante incredibile in ultimii ani. Anul acesta nu este o exceptie. Ca partener oficial de curse al grupului, CFMOTO Thunder Racing Team se concentreaza in prezent pe cursele all terrain internationale. 

Anul trecut la Balkan Rally, CFMOTO Thunder Racing Team a castigat primul loc in clasamentul sezonului. Anul acesta, echipa a avut ca tel celebrul Raliu Dakar. Prima oprire in drumul spre Dakar, provocarea din Desertul Abu Dhabi din cadrul Campionatului Mondial de Rally-Raid s-a desfasurat pe 25 februarie - 3 martie. Oaspetii prezenti, printre care dealeri locali si piloti, au fost gazduiti in corturi in stilul central asiatic si au ascultat introducerea facuta de managerul si riderul echipei, Antanas Kanopkinas. Dubla identitate de pilot si manager i-a permis acestuia nu doar sa impartaseasca din experienta sa de racing, ci si povesteasca despre realizari, obiective actuale si directiile viitoare. Dupa aceasta sesiune, riderii au urcat la bordul vehiculelor si au realizat cateva cascadorii pentru invitati. 

Agentul local GCC a pregatit SSV-uri ZFORCE 1000, ZFORCE 800 Trail si ATV-uri CFMOTO model CFORCE 1000 Overland si CFORCE 450, plus alte vehicule, pentru a-i plimba pe oaspetii interesati prin dunele de nisip. La lasarea serii, au fost aprinse focuri, iar pilotii, ca niste pasari obosite care revin in cuib, s-au intors la locul de campare unde au fost rasplatiti cu bunataturi din Estul Mijociu, dar si cu dansuri specifice marocane. 

2023 este un an plin de evenimente. Pentru CFMOTO Thunder Racing Team, participarea la diferite raliuri internationale nu inseamna doar imbunatatirea sub aspect tehnic, ci si acumularea de experienta pentru a castiga la Dakar. 

Ziua de luni a inceput devreme pentru concurenti, cu prima zi foarte grea de curse a acestei runde din campionat, in care participantii au trebuit sa parcurga in jur de 400 km, mai mult de jumatate din cursa de viteza. Atletii CFMOTO TRT au ajuns la finis cu zambetul pe buze, insa pe traseu au trebuit sa se opreasca dintr-un motiv neprevazut. 

„Traseul a fost foarte bun, am avut viteza si dune inalte. ATV-urile au facut fata dunelor fara a intampina dificultati. Nu ne-am impotmolit nici macar o data si nici caldura nu a fost o problema. Intr-adevar, ca si multi alti concurenti, am ramas fara combustibil. Mai aveam doar cativa kilometri pana la zona unde sa facem plinul, dar rezervoarele erau goale, asa ca a trebuit sa asteptam sa vina organizatorii si sa ne aduca benzina”, a spus Antanas Kanopkinas. El a mai adaugat ca „pompa din rezervor este instalata in fata, iar la urcarea pe o duna, mai ales abrupta, tot combustibilul ramane in spatele rezervorului. Mecanicii vor incerca sa gaseasca o solutie, deoarece urmatoarele zile vor fi si mai lungi”. 

Adomas Gančierius a intampinat aceeasi problema. De fapt, ambii membri ai CFMOTO Thunder Racing Team au ramas fara combustibil in timp ce avansau pe aceeasi duna. 

„Multi au spus ca dunele vor fi dificil de depasit, dar m-am bucurat la fiecare obstacol. Bineinteles, nu este usor, dar ATV-urile s-au descurcat bine in aceste conditii. Speram ca organizatorii sa ia deciziile potrivite pentru a evita problemele cu golirea rezervoarelor. Si multi alti participanti au avut aceasta problema”, a declarat A. Gančierius.

Marti, concurentii au avut de parcurs un traseu de 365 km, din care 257 sectiunea de viteza. 90% din traseu a constat in nisip si dune, iar 10% din distanta a reprezentat-o un lac uscat. 

Dupa terminarea celei de-a treia etape de viteza, Antanas Kanopkinas a spus ca „sectiunea de viteza a avut mai putine dune inalte si multe zone unde puteai pilota la viteza maxima. Viteza maxima a ATV-urilor noastre este in jur de 80-90 km/h. Motocicletele ne depasesc in zonele drepte, dar apoi le urmarim pe teren mai dificil”.

ATV-urile s-au intors in bivouac in siguranta, iar mecanicii au realizat proceduri de service standard inainte de cea mai lunga etapa a raliului: au instalat noi curele, au schimbat uleiul in diferentiale si la motor, au verificat cele mai importante componente. Dupa trei zile de racing, anvelopele nu au aratat semne evidente de uzura. 

Ziua de joi - dupa mai mult de 100 km pe drum inainte de start, atletii au avut de traversat in jur de 308 km etapa de viteza prin nisip, dune si lacuri uscate.


Pentru CFMOTO Thunder Racing Team, participarea la diferite raliuri internationale nu inseamna doar imbunatatirea sub aspect tehnic, ci si acumularea de experienta pentru a castiga la Dakar. 

Te-ar putea interesa si:

CCR permite posesorilor de permise categoria B sa conduca motociclete de 125 cc

DECIZIE ASTEPTATA extrem de asteptata. Astazi, Curtea Constitutionala a Romaniei a decis permiterea posesorilor de permise categoria B sa conduca anumite tipuri de motociclete, cu transmisie automata, cu cilindree maxima de 125CC si putere maxima de ...

Citeste mai mult